Tillbaka!

Hej, igår hade jag inte tid att skriva.
Jag är hemskt ledsen.
Dagen lite snabbt:
Först var det hemkunskap, vi bakade mini semlor.
På rasten åkte klassen till turteatern i Kärrtorp för att titta på en teater.
Den handlade mycket om bild och såna saker.
As grym verkligen.
Ena tjejen som hette Tove kännde jag igen.
Jag frågade henne ifall hon hade varit med på tv.
Men då sa hon nått jätte konstigt program.
Då sa den andra tjejen att hon har varit med i olika filmer.
- Vilka? frrågade jag.
- En av dom e Eva och Adam 4 födelsedagar och  fiasko.
- Jaaa, det var därifrån jag kännde igen dig.
- Det var min favorit film sa jag:$.
Hon spelade Evas storebrorsa Tobbes flickvän i den filmen.
Ja, sen gick vi till tunnelbanan, vi hann precis.
Vi åkte till skolan, jag, Ida och Hanna gick upp för en annan ingång för att vi följde med Mankan.
Vi stoppade honom i trappan och tvingade honom att stanna, men det gick inte så bra.
Sen sprang vi upp till klassrummet.
Jenny var inte där för hon höll på där nere.
Så alla gjorde vad dom ville, sen var det lunch.
Det blev fiskpanett med potatis och nån äcklig remoladesås.
På rasten så gjorde Alba konstiga likadana frisyrer på mig, Hanna och Ida.
Sen gick vi ut, jag hittade på en konstig lek.
Efter rasten s¨å varf killarna på slöjd så vi tjejer jobbade med eget arbete.
Jag vart klar med matten.
Jag e först, och bäst på matte i klassen. (tycker jag)
Men jag har bevis på det, jag är alltid klar först på matte test.
Efter skolan så gick jag och Alba hem till henne och bakade mini semlor.
Ja, jag orkar inte riktigt förklara vad vi gjorde hemma hos Alba men sen kom pappa och hämtade mig.
Till middag vart det kött, potatis och 2 olika såser. Mycket mymsit!
Efter middagen så har jag och Alba fixat med kollo.
Äntligen e det så gott som klart, ska bara skickas in imorn.
Har precis duschat och ska snart sova, eller om 1 tim kanske.
Jag börjar ju 10:00 imorn, som varje onnsdag.
Skriver mer imorn.
Hej då
God natt
Pöss pöss<3

Postat av: Ebba

Jag visste också att hon Tove varit med i Eva&Adam men inte vilken roll :S Men nu vet jag ;)

2010-02-16 @ 21:47:18
URL: http://ebbagratte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0